Klantenservice

Onze klantenservice onderhoudt zeer nauwe banden met onze fabrikanten zodat er in geval van een lastig probleem altijd direct kan worden teruggevallen op de technici van de fabrikant. Hierdoor hebben wij de beschikking over een enorm team van specialisten.

Deze staan in principe dag en nacht voor ons klaar. Wij hebben er bewust voor gekozen om geen  telefonische ingang op te zetten. De reden is dat wij van mening zijn dat het aansluiten van een achteruitrijcamera geen rocket science is. Het is relatief eenvoudige techniek en het meeste installatiewerk bestaat uit het trekken van de kabels.

Uiteraard kunt u met al uw vragen bij ons terecht maar dan via de chat, mail of het contactformulier. Normaal gesproken worden mails op werkdagen binnen een uur beantwoord. Hebt u geen antwoord ontvangen? Wellicht zit het antwoord dan in de spam of de map ongewenste mail van uw mailbox. Bij een livechat hebt u natuurlijk direct contact. Hoe dan ook, op werkdagen staan wij altijd voor u klaar.

Bijkomend voordeel van deze constructie is dat u het antwoord ook nog eens in alle rust na kunt lezen. Dit is een van de redenen dat wij veel goedkoper kunnen leveren dan diverse concurrenten. Indien noodzakelijk is er natuurlijk altijd telefonisch contact mogelijk. 

Neem contact op

Waar bent u naar op zoek?

1. Bestellen
2. Retouren
2.1. Waar kan ik de retourprocedure voor gebruiken?

De retourprocedure is bedoeld voor producten die u binnen de retourtermijn wilt terugsturen. Indien u een garantieclaim wilt doen kunt u gebruik maken van het ticketsysteem in de webshop.

2.2. Hoe meld ik een retour?

Een retour kan aangemeld worden door met uw account in te loggen in de webshop. Hebt u geen account aangemaakt tijdens uw bestelling?  Dan is dat geen probleem. U kunt alsnog een account aanmaken met het emailadres waarmee u de bestelling hebt geplaatst. Uw bestelling wordt dan automatisch gekoppeld aan uw account. Vervolgens kunt u het product retour melden.

2.3. Wat zijn de verzendkosten voor het retourneren

Retourneren is voor eigen rekening, binnen 14 dagen kunt u kiezen voor het ruilen van het product of uw geld terug.

2.4. Tot wanneer kan ik een retour aanmelden?

Je retour aanmelden kan binnen 14 dagen, na ontvangst van je product. Na 14 dagen is het niet meer mogelijk om te retourneren. Uiteraard houdt u garantie op het product.

2.5. Hoe verwachten jullie het product terug?

Retouren verwachten wij in de originele staat en verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk). Dus bekijk het product gerust zoals u het in de winkel zou doen. Maar dus niet de beschermfolies verwijderen, extra gaten boren, stekkers afknippen of solderen etc.... Als het product niet in originele staat retour ontvangen wordt zullen we bekijken wat de waardevermindering is en dit op het retourbedrag in mindering brengen. Producten die door verkeerd aansluiten defect zijn geraakt kunnen we niet vergoeden.

2.6. Hoe snel betalen jullie het aankoopbedrag terug?

Zodra we het product in goede orde hebben ontvangen gaan we er direct mee aan de slag. Bij ruilen sturen we de volgende dag het vervangende product. Wilt u het aankoopbedrag terug dan staat dat binnen enkele dagen op uw rekening.

2.7. Hoe moet ik mijn retour verpakken?

Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Het liefst de verzenddoos waarin u het product geleverd kreeg. Gebruik hiervoor niet de productverpakking. 

2.8. Mag ik het product monteren/gebruiken?

U mag uiteraard het product aansluiten en bekijken of het u bevalt. Zodra u echter het product gaat monteren zal dit altijd sporen nalaten waardoor het niet meer als nieuw is. Wij zullen bij een retour de gemonteerde set beoordelen en waardevermindering doorberekenen.

2.9. Mijn product is defect.

Als onze producten worden in de fabriek ruimschoots getest. Ook verzending testen wij de apparatuur nogmaals. Een apparaat wordt altijd werkend verzonden. Mocht het apparaat onverhoopt toch defect raken dan kunt u met uw account een ticket aanmaken. We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

2.10. Retour defect

Indien uw camera defect is kunt u een ticket aanmaken onder uw account. We zullen dan bekijken of het nodig is om het product retour te sturen.

2.11. Wanneer stuur ik iets retour

U kunt iets retour sturen binnen de zichttermijn van 14 dagen. Uiteraard dient het product wel te voldoen aan onze retourvoorwaarden.

3. Betaalmethoden
3.1. Hoe kan ik betalen?

In onze webshop kunt u betalen met iDEAL, Bancontact/Mister Cash, bunq, Belfius, KBC, Bankoverschrijving en SOFORT Banking. Alle deze betaalmethoden zijn gratis, we rekenen hier geen kosten voor. Andere betaalmethoden worden helaas niet geaccepteerd. Indien u kiest voor Bankoverschrijving ontvangt u een mail hoe u deze betaling kunt uitvoeren.

3.2. Wat is jullie bankrekeningnummer?

Alle betalingen lopen via onze betaalprovider sisow. Als u tijdens uw bestelling gekozen heeft voor bankoverschrijving ontvangt u een mail hoe u de betaling kunt uitvoeren.

3.3. Is betalen via internet veilig?

De betalingen vinden plaats in beveiligde omgeving. Alle gegevens worden via een beveiligde ssl verbinding versleuteld verstuurd. Er is dus niemand die mee kan kijken.

4. Garantie en Reparatie
4.1. Hoe lang heb ik garantie?

We bieden op alle producten 2 jaar garantie op fabricagefouten. De garantie is gebaseerd op carry-in. Dit houdt in dat u het defecte product naar ons opstuurt. Wij kijken vervolgens of het apparaat gerepareerd kan worden of vervangen dient te worden. De reparatiekosten of eventuele vervanging zijn uiteraard geheel gratis.

4.2. Hoe meld ik een defect product?

Het is natuurlijk heel vervelend als een product defect. Daarom gaan we dit zo snel mogelijk voor u oplossen. U kunt het defecte product het beste aanmelden door in te loggen in de webshop. U kunt in de webshop dan zelf een ticket aanmaken waarin u het product defect meldt. We nemen dat zo snel mogelijk contact met u op over de vervolgstappen.

5. Incompleet of verkeerd product?
5.1. Wat als ik het verkeerde product heb ontvangen?

Hebt u niet het juiste product ontvangen? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Dan lossen we dat zo snel mogelijk op!

5.2. Wat als mijn bestelling niet compleet is?

Is uw bestelling niet helemaal compleet of missen er onderdelen in de doos? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de klantenservice via het contactformulier op de klantenservicepagina. In de omschrijving kunt u dan invullen wat er aan uw bestelling ontbreekt. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. We zorgen er dan voor dat het onbrekende deel van uw bestelling of de ontbrekende onderdelen zo snel mogelijk nagestuurd worden. Normaal gesproken hebt u dit binnen een paar dagen in huis.

6. Aansluiten achteruitrijcamera
6.1. Hoe sluit ik een achteruitrijcamerasysteem aan?

Aansluiten van een compleet achteruitrijcamerasysteem.

U sluit de + en - van de monitor aan op een accessoire-aansluiting in uw voertuig. De triggerdraad sluit u aan op het circuit van de achteruitrijverlichting, dit kunt u voor in het voertuig vinden. De 4 polige kabel sluit u aan de 2e ingang van de monitor en de camera. Nu is uw systeem gereed voor gebruik.

Alleen als achteruitrijcamera

  • Bij het inschakelen van het contact zal de monitor in de standby mode gaan
  • Bij het inschakelen van de achteruitrijversnelling zal de monitor inschakelen en het beeld worden getoond
  • Indien u de optie guidelines aan hebt gezet in het menu zullen automatisch de parkeerlijnen worden getoond
  • Zodra u uit de achteruitversnelling gaat keert de monitor terug naar de standby stand.

Permanent gebruik

  • Schakel het contact in
  • Schakel de monitor handmatig in. Kies handmatig ingang 2 voor de achteruitrijcamera.
  • Indien u 2 camera 's heeft en camera 1 als permanente camera wilt gebruiken kiest u camera 1. Bij het inschakelen van de achteruit zal de monitor automatisch schakelen naar ingang 2(de achteruitrijcamera). Zodra u uit achteruit gaat keert het beeld terug naar de vorige stand.
  • U kunt de monitor nu met het contact uitzetten. De volgende keer schakelt de monitor automatisch in als u het contact van de wagen inschakelt.

 

 

6.2. Hoe sluit ik een losse achteruitrijcamera aan?

Aansluiten losse achteruitrijcamera met RCA/Tulp stekker.

Een losse achteruitrijcamera sluit u aan op de achteruitrijverlichting van uw wagen. De meegeleverde videokabel sluit u aan op uw eigen beeldscherm. De rode draad die meeloopt met de videokabel kunt u gebruiken als trigger om een beeldscherm automatisch om te laten schakelen zodra u de achteruit inschakelt. U verbindt deze draad met de + van de achteruitrijverlicht en aan de andere kant sluit u deze aan op de reverse + aansluiting van uw beeldscherm(dus niet op de video-ingang)

7. Slechte ontvangst draadloze camera
7.1. De ontvangst van mijn draadloze camera is slecht.

Een slechte ontvangst wordt vrijwel altijd veroorzaakt door een probleem met de voeding. Camera 's hebben een stabiele voeding nodig. Moderne auto's hebben echter vaak led-verlichting waarbij de 12V met pulsen wordt verstuurd. Hier werkt een camera niet goed op. U kunt dit eenvoudig oplossen door een relais te gebruiken waarbij de achteruitrijverlichting gebruikt wordt om de camera te schakelen naar een normale 12V voeding. 

8. Storingen
8.1. Camera knippert bij inschakelen motor

Een camera heeft een goede stabiele voeding nodig. Als uw camera gaat knipperen na het starten van uw auto heeft uw auto waarschijnlijk led verlichting. Er wordt dan gebruik gemaakt van pwm om de verlichting aan te sturen, dit is geen stabiele voeding en veroorzaakt het knipperen van uw camera. U kunt dit oplossen door gebruik te maken van een relais. U haalt de voeding voor de camera dan van een continu 12V aansluiting en stuur het relais met de spanning van de achteruitrijverlichting.

Bedrijfsinformatie

Achteruitrijcameras.nl
Adres De Dam 5-1
Postcode 9351AL
Plaats Leek
Land Nederland
KVK nummer 70557918
btw-nummer NL858373567B01